Szukaj:
ZSB

WYCIECZKA  OŚWIĘCIM  - KRAKÓW

Dnia 20 kwietnia 2017r. o godzinie 7 rano rozpoczęła się dwudniowa wycieczka do Oświęcimia i Krakowa. W wycieczce wzięli udział uczniowie klas 3TL, 3THA, 3TB, 2TH, 1TŻA, pod opieką pani Małgorzaty Kucal-Wątroba, Aleksandry Jaworskiej-Smolarek, Dominiki Ostrowskiej.
O godzinie 13 dotarliśmy do Oświęcimia, gdzie zwiedzaliśmy niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny. Następnie przejechaliśmy do Brzezinki i tam oglądaliśmy miejsce masowej eksterminacji – Birkenau. To, co zobaczyliśmy, wywarło na nas ogromne wrażenie. Były momenty wzruszenia, szczególnie w trakcie zwiedzania wystawy poświęconej dzieciom przebywającym w obozie.
Kolejnym etapem naszej wyprawy był Kraków. Zakwaterowaliśmy się w Hostelu Guliwer, a następnie udaliśmy na długi spacer po Starym Rynku i Sukiennicach. Kraków nocą był wyjątkowo urokliwy, pięknie oświetlone Sukiennice, przejeżdżające dorożki, stworzyły niezwykły klimat dawnej stolicy Polski. Tak zakończył się dzień pierwszy.
Na drugi dzień rankiem wraz  z przewodnikiem zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską, gdzie zobaczyliśmy groby królewskie oraz wieszczów narodowych. Atmosfera panująca w Katedrze, zmuszała zwiedzających do wyciszenia i refleksji.
Po chwilach zadumy nastąpił moment na fantastyczną zabawę w domu strachów Lost Souls Alley. Nie wszystkim udało się wejść do każdego pokoju, jednak ci, którzy ukończyli wyprawę po tajemniczych zakamarkach strasznego domu, z pewnością nie zapomną strachu, który im wtedy towarzyszył. Ostatnim punktem wycieczki był Cmentarz Rakowicki, na którym znajdują się groby wielkich Polaków, między innymi patrona naszej szkoły - Eugeniusza Kwiatkowskiego. Wszyscy zaangażowaliśmy się w poszukiwania pomnika naszego patrona, udało się to uczniowi klasy 3TB Gerardowi Dobskiemu, który wykazał się najlepszą orientacją w terenie. Upamiętniliśmy to niecodzienne spotkanie wspólną fotografią. Około 17 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Konina, gdzie dotarliśmy około 23. Podróż minęła nam na wspólnych rozmowach i grach towarzyskich (wszystkim polecamy Taboo). Nim się obejrzeliśmy byliśmy już  w domu. Wycieczka okazała się niecodzienną lekcją historii, dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.